طرز تهیه کباب تابه­ ای قهوه خانه ای خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه کباب تابه­ ای

طرز تهیه کباب تابه­ ای

کباب تابه ای از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه را بهتر است با سماق قرمز سرو کنید تا علاوه بر اینکه طعم بهتری را تجربه کنید، باعث کاهش اثر چربی موجود در کباب شوید، برای تهیه این کباب تابه ­ای لذیذ و ویژه همراه وبلاگ سوآپ باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کباب تابه ای ساده و مجلسی

مواد لازم برای تهیه کباب تابه­ ای
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز تقریبا بزرگیک عدد
نمک ، فلفلبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
دارچینبه مقدار لازم
روغن مایعیک ق غ

طرز تهیه کباب تابه ­ای

در مرحله اول ابتدا می­بایست، یک عدد پیاز تقریبا بزرگ را شسته و پوست آن را جدا نمایید. سپس آن را روی تخته کار خود قرار داده و به کمک یک رنده ریز، آن را خرد کنید. دقت داشته باشید برای اینکه لایه­ های پیاز هنگام رنده شدن از هم جدا نشود،

می­بایست ته پیاز را به حالت خود باقی بگذارید و آن را با چاقو جدا نکنید. در این مرحله، آب پیاز را پس از رنده کردن بگیرید و روی آن را بپوشانید. گوشت چرخ کرده را از چند ساعت قبل از فریزر درآورده و به مدت چند ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن باز شود.

دقت داشته باشید درصورتی که فرصت کافی برای آشپزی ندارید، می­توانید گوشت را توسط مایکروفر نیز یخ­زدایی نمایید. در مرحله سوم، پس از اینکه گوشت به دمای محیط رسید، آن را در کاسه­ای بزرگ بریزید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کباب تابه ­ای مرغ خوشمزه با طعم زعفرانی

پیاز رنده­ شده را نیز به آن اضافه نمایید. مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید تا طعم دار شود. در نهایت زردچوبه و دارچین را به مواد اضافه نمایید و خوب با دست ورز دهید تا عطر و طعم مواد به خورد گوشت برود.

در این مرحله، پس از اینکه گوشت را به مدت چند دقیقه خوبی ورز دادید، آن را به ظرفی دردار منتقل نموده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. دقت داشته باشید خواباندن گوشت در ادویه و پیاز به مدت چند ساعت،

باعث از بین رفتن بوی خاص آن شده و طعم بهتری را نیز به گوشت خواهد داد. در مرحله پنجم، پس از مدت زمان تعیین­شده، گوشت را از یخچال خارج کنید. تابه­ای را (بدون روغن) روی گاز قرار داده و زیر آن را روشن نمایید.

گوشت طعم­دار شده را در کف تابه ریخته و به کمک یک قاشق خطوطی در وسط آن ایجاد نمایید. پس از مدتی، گوشت آب خواهد انداخت. در مرحله آخر، پس از اینکه گوشت آب انداخت، بایستی اجازه دهید تا آب آن خشک شود و هر دو سمت کباب بپزد.

سپس به آن مقداری روغن اضافه نمایید و مجددا دو سمت کباب را خوب سرخ کنید. پس از اینکه کباب­ها سرخ شدند، آن را در ظرفی چیده و دور آن را با دورچین گوجه و سبزی تزئین نمایید. کباب تابه­ای خوشمزه شما آماده است، می­توانید آن را به همراه خانواده میل نمایید.

منبع : طرز تهیه کباب تابه ای

==============================================

زندگی امروز ما تقریبا در تمام زمینه ها هوشمند شده است و کمتر کسی است که با تکنولوژی سر و کار نداشته باشد. در سایت meetyobi.com می توانید مدرن ترین سیستم زنگ خانه را مشاهده کنید و با جزییات ان آشنا شوید. برای خرید از این سایت ابتدا باید یک نام کاربری درست کنید، سپس اقدام به خرید کنید.

==============================================