طرز تهیه ترشی کلم بنفش مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه ترشی کلم بنفش

طرز تهیه ترشی کلم بنفش , دستور تهیه ترشی کلم بنفش

امروز با اموزش پر مصرف ترین ترشی ایرانی در خدمت شما عزیزان هستیم. ترشی کلم قرمز یا ترشی کلم بنفش یکی از ترشی های معروف و خوشمزه ایرانی است که در تمام رستوران های سنتی به عنوان دورچین استفاده می شود. در ادامه با وبلاگ آموزشی سوآپ همراه باشید.

مواد لازم

  • کلم بنفش
  • سرکه
  • اب نمک جوشیده شده و سرد شده
  • فلفل و سیر خیلی کم

دستور تهیه

من دو عدد کلم بنفش داشتم ک بعد از شسته شدن خوردم کردم میزان اب و سرکه بستگی ب میل و سلیقه خودتون من نصف پارچ اب و یک پارچ و نیم تقریبا سرکه استفاده کردم باید اب رو با نمک بجوشونیم بعد ک سرد شد با سرکه مخلوط کنیم 

همچنین فلفل و سیر هم دلخواه من تندتر دوست داشتم از ۴عدد فلفل سبز تند استفاده کردم و چند حبه سیر ک لاب لا ی کلم ها ریختم داخل ظرف و بعد سرکه رو ریختم تا روشو بگیره ب مدت دوروز بیرون از یخچال و بعد داخل یخچال نگهداری بشه

و بعد از یک هفته میشه استفاده کرد خیلی خوشمزه و خوش رنگ میشه . این ترشی خوشمزه را می توانید در کنار غذاهای سنتی و مجلسی ایرانی مثل باقالی پلو با ماهیچه یا غذاهای خارجی مثل راتاتویی سرو کنید.

ترشی کلم قرمز محدودیتی ندارد و می توانید انرا در کنار غذاهای فست فودی هم سرو کنید که سلیقه ای است و بستگی به ذائقه های متفاوت دارد. در وبلاگ دیگر ما هم می توانید مطالب آشپزی و اموزشی جدید را دنبال کنید.

یکی از غذاهای سنتی که به همراه ترشی مصرف می شود میگو پلو بوشهری است که این غذای خوشمزه بیشتر د استان های جنوبی پخته می شود و روش های متنوعی دارد. البته این غذا با ترشی کلم بنفش سرو نمی شود و بیشتر با ترشی لیته یا مخلوط سرو می شود.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ترشی فلفل سبز شمالی به صورت تند و شیرین