طرز تهیه کباب بناب تبریز

طرز تهیه کباب بناب تبریز

طرز تهیه کباب بناب ساطوری , ادویه کباب بناب آذربایجان , فرق کباب بناب تبریز با کباب کوبیده , xvc jidi fhf fkhf

کباب بناب یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان بناب می باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • فیله گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • راسته گوساله ۴۰۰ گرم
  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز سفید ۳ عدد متوسط
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت کباب بناب

مرحله اول

برای تهیه گوشت ساطوری باید ساطور مخصوص و بزرگ داشته باشیم که تقریبا در هیچ خانه ای یافت نمی شود، به همین دلیل باید گوشت را با چرخ گوشت چرخ کنیم. اگر چرخ گوشت تان امکان چرخ کردن درشت گوشت را دارد حتما انرا به صورت درشت چرخ کنید.

مرحله دوم

در ادامه پیازها را پوست می گیریم، سپس روی سطح کار با کارد به صورت ریز خرد می کنیم. حالا گوشت چرخ کرده را هم به سطح کار انتقال می دهیم و به همراه مقدار نمک و فلفل سیاه با پیاز به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله باید مایه کباب را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز دهیم تا کاملا منسجم و چسبناک شود. پس از اینکه مایه کباب را به خوبی ورز دادیم برای اینکه گوشت چرخ کرده چسبناک تر شود روی ظرف را سلفون می کشیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم حالا باید کباب را سیخ کنیم. برای این منظور باید از سیخ های بزرگ و پهن استفاده شود که اگر سیخ مخصوص کباب بناب را ندارید می توانید از سیخ کباب کوبیده استفاده کنید.

مرحله پنجم

به اندازه یک پرتقال از گوشت بر می داریم سپس داخل سیخ فرو می کنیم و مایه کباب را روی سیخ پهن می کنیم. در اخر با انگشت شصت روی کباب نقش می اندازیم. به همین ترتیب تمام مایه کباب را به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

منقل ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را روی منقل می چینیم و کمی باد می زنیم تا کباب ها خودشان را بگیرند، سپس سیخ ها را هر چند ثانیه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزد.

مرحله هفتم

به این نکته هم توجه داشته باشید که یکی از دلایلی که باعث ریختن کباب بناب می شود این است که منقل ذغال به خوبی و یکدست روشن نشده باشد. اگر حرارت ذغال ها کم باشد احتمال ریخنن گوشت از سیخ زیاد است.

طرز تهیه دونر کباب ترکی رستورانی در ایران مخلوط با دستگاه با گوشت چرخ کرده مرغ بدون فر ترکیه ای با فر ذغالی ترکی شاورما با گوشت بوقلمون

کباب ترکی که با نام دونر کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار مشهور کشور ترکیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکی در ادامه با طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده همراه باشید.

طرز تهیه کباب قفقازی رولی تابه ای عربی جوادجوادی تفاوت کباب بختیاری و قفقازی xvc jidi  fhf rtrhcd

کباب قفقازی یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه کباب قفقازی رستورانی همراه باشید.