خواص انگور برای درمان کبد چرب غیر الکی

خواص انگور

خواص انگور ناشتا برای پوست عسگری قرمز سیاه برای لاغری در طب سنتی مضرات انگور سبز یاقوتی در بارداری

انگور یکی از میوه ها محبوب فصل تابستان است که خواص درمانی بسیار برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات انگور در ادامه با وبلاگ تفریح سوآپ همراه باشید.

خاصیت های انگور

درمان کبد چرب

انگور قرمز به عنوان یک دیورتیک طبیعی شناخته می شود که علاوه بر پاک سازی کبد می تواند به درمان بیماری های کبدی نیز کمک کند. مصرف انگور قرمز باعث می شود مواد زائد موجود در کبد به همراه ادرار از بدن دفع شود.

مفید برای کودکان

مصرف انگور برای کودکان خاصیت های فراوانی دارد که از مهترین این خواص می توان به پیشگیری از یبوست، کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی مثل آسم و برونشیت و درمان و پیشگیری از کم خونی کودکان اشاره کرد.

مرطوب کننده پوست

یکی دیگر از خاصیت های شناخته شده انگور این است که مانند یک مرطورب کننده طبیعی پوست عمل می کند. عصاره دانه انگور حاوی مقادیر از ویتامین E می باشد و به همین دلیل علاوه بر نرمی و لطافت می تواند به افزایش رطوبت پوست نیز کمک کند.

پیشگیری سرماخوردگی

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی و انفولانزا نیز توصیه می شود انگور مصرف کنید. انگور به دلیل انتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوان می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند که در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مثل سرماخوردگی می شود.

درمان ریزش مو

یکی دیگر از خاصیت های شناخته شده انگور این است که می تواند به درمان ریزش مو کمک کند. مصرف انگور به دلیل وجود اسید لینولئیک باعث می شود فولیکول های مو تقویت شود و ریزش مو درمان شود. برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می شود از آب یا روغن هسته انگور استفاده شود.

سلامت دستگاه گوارش

مصرف انگور برای سلامت کلی دستگاه گوارش مفید است. انگور باعث می شود که دمای معده پایین بیاید و به همین دلیل می تواند علاوه بر هضم بهتر غذاها، به درمان بیماری هایی مثل زخم معده، درد معده و سوء هاضمه کمک کند.

کاهش وزن و لاغری

انگور حاوی نوعی ماده شیمیایی طبیعی به نام رزوراترول می باشد که این ماده پس از مصرف باعث می شود توانایی سلول ها برای ذخیره چربی کاهش یابد. علاوه بر این مصرف انگور می تواند باعث افزایش چربی سوزی در بدن شود.

درمان شوره سر

مصرف مواد غذایی دارای ویتامین E می تواند به درمان شوره سر و پوسته شدن پوست سر کمک کند. انگور سیاه در میان انگورها تقریبا دارای بیشترین ویتامین E می باشد و برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می شود از آب انگور سیاه به صورت ماسک و موضعی استفاده شود.

کاهش فشار خون

مصرف مواد غذایی و میوه های دارای پتاسیم برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند مفید است و می تواند باعث تنظیم سزح فشار خون شود. انگور حاوی مقادیر غنی از پتاسیم می باشد و به همین دلیل می تواند علاوه بر کاهش اثرات سدیم ، به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

زیان های انگور

تداخل دارویی

همانطور که در بالا اشاره شد انگور دارای ماده شیمیایی طبیعی به نام رزوراترول می باشد که این ماده خاصیت ضد انعقادی خون دارد و باعث رقیق شدن خون می شود. به همین دلیل کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید در مصرف انگور زیاده روی نکنند.

انگور در رژیم غذایی

انگور از میوه هایی است که علاوه بر اینکه به صورت میوه محسوب می شود فراورده ها و خوراکی های فراوانی از ان تهیه می شود، از مهمترین خوراکی هایی که با انگور تهیه می شود می توان به سرکه انگور و شیره انگور اشاره کرد.


مطالب مرتبط :

ادویه جوز هندی چه خاصیت هایی دارد

زیبایی پوست صورت با خواص شگفت انگیز زنجبیل

خواص و مضرات آووکادو برای سلامتی و درمان انواع بیماری ها


منابع :

مدیوم مملی

فیسبوک چی شی