طرز تهیه دونر کباب خانگی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه دونر کباب خانگی

طرز تهیه دونر کباب خانگی

دونر کباب از ساندویچ های معروف و خوشمزه ترکیه است که به همین دلیل با نام کباب ترکی هم شناخته می شود. این کباب خوشمزه را می توانید با گوشت قرمز و گوشت مرغ درست کنید. در این اموزش به شما یاد می دهیم چطوری با گوشت چرخ کرده دونر کباب درست کنید.

مواد لازم برای ۵ نفر

  • نیم کیلو گوشت چرخ کرده
  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • سمولینا یک و نیم قاشق غذاخوری
  • نمک،فلفل،آویشن،پودرپیاز به مقدار لازم
  • پیاز ،فلفل دلمه،قارچ،گوجه به مقدار دلخواه

دستور پخت

گوشت،سمولینا،ماست و ادویه ها رابه خوبی مخلوط میکنیم، سپس کمی ورز میدهیم تا کاملا یکدست شود. حالا مواد را دو قسمت کرده و داخل سلفون مانند کالباس کوچک رول کرده و محکم دو طرف آن را بسته و مدتی در فریزر قرار میدهیم تا کاملا منجمد شود.

پس از اینکه منجمد شد از فریزر خارج کرده ،بدون آنکه از انجماد خارج شود سلفون را باز می کنیم و با یک چاقوی تیز مثل کالباس خیلی نازک به صورت ورقه ای برش زده و دو طرف آن را در روغن سرخ میکنیم،خیلی سریع و فوری حاضر میشود.

سبزیجات را داخل همان تابه گوشت ریخته و با نمک و فلفل و ادویه های دلخواه، تفت میدهیم. گوشت را به تابه منتقل کرده و با هم خوب مخلوط می کنیم ،دونر کباب ما آمادست، در پایان دونر کباب را با خیارشور و کاهو و سس داخل نان پیتا یا نان معمولی گذاشته و نوش جان کنید،

مقدار سبزیجات و نوع آن به ذائقه خودتان بستگی دارد می توانید از فلفل دلمه ای های رنگی و قارچ  و پیاز فراوان که بیشتر استفاده می شود استفاده کنید تا کباب ترکی خوشمزه تری داشته باشید. 

برای دوستانی هم که دنبال یک رسپی خوب و کامل برای درست کردن گز آردی هستند یک رسپی عالی و امتحان شده پیدا کردم که در ادامه براتون قرار میدم. برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه گز آردی همراه باشید.

اگه گفتید این شعر رو کی گفته ؟

روز مرگم وسط سینه من چاک زنید

اندرون دل من یک قلم تاک زنید

روی قبرم بنویسید وفادار برفت

آن جگر سوخته ی خسته از این دار برفت

حدس هم نمی تونید بزنید که ما یه شاعر عالی به نام وحشی داریم . وحشی بافقی از شاعران خوب و دوستداشتنی ایرانی است که شعرهای عاشقانش خیلی جذاب هستش و طرفداران زیادی داره. شعرهای خوب این شاعر رو از مطلی اشعار وحشی بافقی دنبال کنید.

همچنین ببینید :